Reisvoorwaarden

Op al onze reizen zijn de ANVR-Reizigersvoorwaarden van toepassing. In aanvulling daarop en conform de richtlijnen van de ANVR, heeft Snow Leopard eigen betalings- en annuleringsvoorwaarden.

1. Betalingsvoorwaarden 
2. Annuleringsvoorwaarden
3. Aanvullende voorwaarden
4. K
osteloos annuleren
5. Doorgang van de reizen
6. Geen herroepingsrecht
7. Probleem / klacht?
8. Coronabeleid


1. Betalingsvoorwaarden

Aanbetaling
Voor de reissom, exclusief internationale vlucht, geldt een aanbetaling van 15% van de reissom per persoon. Indien je binnen 8 weken voor vertrek je reis boekt, dient de hele reissom direct voldaan te worden na ontvangst van de factuur.

Vliegticket
De kosten voor de internationale vlucht moeten direct worden voldaan wanneer het ticket gelijk bij de luchtvaartmaatschappij afgenomen en betaald is. De kosten van het ticket worden dan aan het bedrag van de bovenstaande aanbetaling toegevoegd.

Restant van de reissom
Het restant van de reissom dient uiterlijk 8 weken voor vertrek voldaan te zijn.


2. Annuleringsvoorwaarden

Nadat je een reis hebt geboekt kan het gebeuren dat je door omstandigheden je reis moet annuleren of onderbreken. Snow Leopard brengt je dan annuleringskosten in rekening indien de annulering buiten de voorwaarden van onze service ‘kosteloos annuleren’ vallen. Bij annulering is iedere reiziger de volgende bedragen van de reissom aan Snow Leopard verschuldigd:

De annuleringsvoorwaarden die Snowleopard in overeenstemming met artikel 9.2 van de ANVR-Reizigersvoorwaarden hanteert zijn als volgt:

Annulering door de reiziger
Bij annulering door de reiziger is deze de volgende bedragen verschuldigd vwb het LANDarrangement:

. bij annulering tot 8 weken (excl) voor de vertrekdag: de aanbetaling;
. bij annulering tussen 8 weken (incl) en 6 weken (excl) voor de vertrekdag: 25% van de reissom;
. bij annulering tussen 6 weken (incl) en 4 weken (excl) voor de vertrekdag: 50% van de reissom;
. bij annulering tussen 4 weken (incl) en 2 weken (excl) voor de vertrekdag: 75% van de reissom;
. bij annulering vanaf 2 weken (incl) voor de vertrekdag: 100% van de reissom.

Annulering vlucht:
Voor het annuleren van vliegtickets gelden aparte bepalingen, vraag naar de voorwaarden die van toepassing zijn op de voor jou geboekte vlucht. In zijn algemeenheid kan gesteld worden dat 90% van de geboekte vluchten niet meer wijzigbaar zijn en dat er bij annulering geen restitutie volgt!
Je kan uiteraard ook kiezen voor een luchtvaartmaatschappij met betere annulerings- en wijzigingsvoorwaarden, veelal geldt dat u tegen bijbetaling dan kunt wijzigen en/of annuleren. Graag informeren wij je hierover.
Een goede annuleringsverzekering is hoe dan ook aan te raden, welke de annuleringskosten van zowel landarrangement alsmede tickets dekt indien de reden van annulering conform de polisvoorwaarden is. Let er verder AUB op dat doorlopende annuleringsverzekeringen tot een maximum bedrag per reis dekking bieden! Het komt voor dat dit bedrag lager is dan uw reissom. U kunt u zich dan desgewenst kortlopend laten bijverzekeren, idealiter bij dezelfde verzekeraar waar uw doorlopende verzekering is afgesloten.

Annulering van de reisovereenkomst door de reiziger dient altijd schriftelijk (per brief of email) te geschieden. Indien je een goede annuleringsverzekering hebt afgesloten ben je gevrijwaard van deze kosten bij een geldige reden om te annuleren (ter beoordeling aan de verzekeraar).


3. Aanvullende voorwaarden

3.1 Voorbehoud wisselkoers
Voor reizen buiten de EU behoudt Snow Leopard zich het recht voor de prijs van de pakketreis te verhogen wanneer de wisselkoers van de lokale valuta wezenlijk is gestegen ten opzichte van het moment van boeking (conform artikel 5.4 van de ANVR reisvoorwaarden). Omgekeerd geldt dit ook.


4. Kosteloos annuleren

 Snow Leopard biedt de unieke mogelijkheid je geboekte reis kosteloos te annuleren of om te boeken naar een andere reis. Als je een reis boekt wil je graag op reis. Logisch, maar het is dan prettig dat ook andere geïnteresseerden tijdig op jouw reis boeken, want dan kunnen we vertrek van de reis eerder garanderen. Onze ervaring is dat, als op een reis eenmaal deelnemers staan, er makkelijker meer mensen bijkomen, onder andere omdat reizen dan een wat prominentere plaats op onze website krijgen. Om te stimuleren dat we een reis eerder kunnen garanderen willen we potentiële deelnemers dan ook maximale flexibiliteit bieden en maken we het laagdrempelig om te boeken. Daarom bieden wij de mogelijkheid om kosteloos te annuleren. Voorwaarden voor kosteloos annuleren:

  • Voor reizen met een reisduur vanaf 20 dagen: indien vanaf 10 weken voor vertrek het minimum aantal deelnemers niet is bereikt kun je zonder verdere verplichtingen je geboekte reis annuleren of omboeken naar een andere Snow Leopard/HT reis. Je krijgt dan twee weken de tijd om zonder kosten van de reis af te zien zodat je nog voldoende tijd hebt om te kijken naar een alternatief in dezelfde periode of in een andere periode naar dezelfde bestemming.
  • Voor reizen met een reisduur van 11 tot en met 19 dagen: indien vanaf 8 weken voor vertrek het minimum aantal deelnemers niet is bereikt kun je zonder verdere verplichtingen je geboekte reis annuleren of omboeken naar een andere Snow Leopard/HT reis. Je krijgt dan twee weken de tijd om zonder kosten van de reis af te zien zodat je nog voldoende tijd hebt om te kijken naar een alternatief in dezelfde periode of in een andere periode naar dezelfde bestemming.
  • Voor reizen met een reisduur tot en met 10 dagen: indien vanaf 6 weken voor vertrek het minimum aantal deelnemers niet is bereikt kun je zonder verdere verplichtingen je geboekte reis annuleren of omboeken naar een andere Snow Leopard/HT reis. Je krijgt dan twee weken de tijd om zonder kosten van de reis af te zien zodat je nog voldoende tijd hebt om te kijken naar een alternatief in dezelfde periode of in een andere periode naar dezelfde bestemming.

Indien je boekt op een reis die reeds gegarandeerd vertrek heeft en/of de reis waarop je geboekt hebt wordt door ons gegarandeerd is het niet (meer) mogelijk om kosteloos te annuleren. In dat geval gelden de annuleringsvoorwaarden van Snow Leopard. Annulering van de reisovereenkomst door de reiziger dient altijd schriftelijk (per brief of email) te geschieden.


5. Doorgang van de reizen

Snow Leopard garandeert doorgang van een groepsreis op basis van het minimum aantal definitieve deelnemers, op boekingsaantallen uit voorgaande jaren en op getoonde interesse voor de betreffende reis. Het minimum aantal deelnemers dat nodig is om vertrek van een reis te garanderen kan per reis verschillen (normaliter 6). Snow Leopard behoudt zich, conform artikel 4.3 in de ANVR-Reizigersvoorwaarden, het recht voor groepsreizen tot uiterlijk 21 dagen voor vertrek te annuleren indien het minimum aantal deelnemers niet gehaald wordt. Wanneer deelnemers onverhoopt annuleren op een reeds gegarandeerde reis, kan het voorkomen dat deze reis niet langer het minimum aantal deelnemers heeft. De vertrekgarantie komt dan te vervallen totdat het minimum aantal deelnemers via nieuwe boekingen weer is behaald. Wanneer dit niet meer mocht lukken bieden wij de mogelijkheid om te boeken naar een andere vertrekdatum, een andere reis of bekijken we, in overleg met alle betrokkenen, of de reis op individuele basis kan worden aangeboden (onder voorbehoud dat dit uitvoerbaar is). Wanneer een reis door Snow Leopard geannuleerd wordt en het is niet mogelijk om te boeken of individueel op reis te gaan, wordt het reeds betaalde bedrag in zijn geheel op je rekening teruggestort.


6. Herroepingsrecht reiziger

De reiziger heeft geen herroepingsrecht met betrekking tot overeenkomsten waarop deze ANVR-Reizigersvoorwaarden van toepassing zijn.
Een aanmelding via het boekingsformulier betreft een ‘definitieve boeking’.


7. Probleem / klacht?

Neem bij een probleem voor/tijdens/na de reis alsjeblieft contact op met ons. We besteden veel zorg & aandacht aan het samenstellen van onze reizen en het selecteren van onze partners. En informatievoorziening staat bij ons hoog in het vaandel. Toch kan het onverhoopt gebeuren dat je niet tevreden bent en een klacht wilt indienen. Je leest hier alles over de mogelijkheden.

Heb jij een klacht tijdens de vakantie?
Als verantwoordelijke touroperator zijn wij voor en na jouw vakantie het directe aanspreekpunt; je kunt ons dan altijd bellen met vragen of bij problemen. Ter plaatse werken we samen met diverse uitvoerende reisorganisaties en lokale agenten. Zij zijn jouw aanspreekpunt en zorgen ervoor dat je bij problemen of klachten niet aan jouw lot wordt overgelaten. Lukt dat niet, neem dan gelijk contact op met ons zodat wij kunnen bijsturen.

Wil jij een klacht na afloop van de reis indienen?
Wil jij juist na de vakantie een klacht indienen, bijvoorbeeld omdat jouw klacht ter plaatse niet naar wens is afgerond? Vul ons klachtenformulier in en wij zullen jouw klacht oppakken met de uitvoerende reisorganisatie, het hotel, de luchtvaartmaatschappij of intern.

Stuur een aangetekende brief naar ons kantooradres of vul hier ons klachtenformulier in: https://www.snowleopard.nl/klachtenformulier/.
Dan wordt jouw klacht geregistreerd en komt op de juiste afdeling en bij de juiste persoon terecht. Je krijgt automatisch een ontvangstbevestiging inclusief een kopie van het ingevulde formulier. De klacht wordt dan inhoudelijk bestudeerd en je ontvangt binnen één maand een schriftelijke reactie. Is er dan nog geen oplossing gevonden? Dan kan je de klacht voorleggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie Reizen.


8. Coronabeleid

Zien wij ons toch genoodzaakt om de reis te annuleren vanwege covid-19, dan heeft elke klant de keuze tussen:
1) Omboeken zonder wijzigingskosten naar een andere reisdatum en/of bestemming.
2) Refund van reeds betaalde reissom (binnen 2wkn).


Printversie voorwaarden

Download hier de pdf van de voorwaarden van Snow Leopard (bijv. om af te drukken).


Aanmelden Nieuwsbrief!

Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuwe reizen, bijzondere projecten en bijv. extra vertrekdata? We verspreiden met enige regelmaat een digitale nieuwsbrief.
Meld je hieronder dan eenvoudig aan!